3 of us...

3 of us...
Hubby, Baby Kauthar n Me.. :-)

Tuesday, April 12, 2011

Sahabat itu.. Keperluan seumur hidup! Baik untuk hatimu jua obsesimu.. ;-)

Salam dearie all..

Rasa mcm lama betul kan aku x upload blog nih..
Okeh..seems got 2 more tasks to do tmasuklah solat asar..dan esok serta lusa hari-hariku akan berlaku kesibukan..Audit ISO, Kursus Kepimpinan dan juga interview naik gred N48..( ehem, atas saya ada 35 orang calon lagi = senior..so Nuzul, sila ingat itu, ingat 35! )..hihihi...so sbg calon ke 36, apa yg harus aku perbuat? Sekadar penyeri majlis sajalah nampaknya...kikikiki..gelak lagi! Apapun, dengan memangku 48 sekarang nipun seharusnya aku bersyukur..bukankah itu yg terbaik? Alhamdulillah..terima kasih Allah SWT.. :-)

Sebut pasal bersyukur..ingin aku berkongsi kata2 hikmah yg diperturunkan oleh Pemangku Pengarah di opis aku nih, Tuan Haji Mokhtar bin Samadi..kata beliau ( semasa meeting J/K Pembangunan last thursday ) :

Demi Masa

Bahagikan masa itu kepada empat perkara dlm hidupmu :

1/4 untuk beribadat seperti membaca Al-Quran..
1/4 untuk menghitung dan muhasabah diri..
1/4 untuk berhubung dengan SAHABAT HANDAI, RAKAN SEJAWAT dan ORANG SOLEH..
1/4 untuk bekerja dengan halal bagi menyara keluarga..

So, why aku tulis topik nih..n y was aku highlightkan ttg sahabat..etc? Okeh, apa yang dikatakan Tn Hj itu mmg benar dan inilah apa yg aku alami last week..juz in the last 7 days..

Sedang sibuk menelaah fail dan apatah lagi dalam keadaan berpuasa..faham2lah dgn ibu mengandung dan anak tersayang sedang kicking2 meminta makanan...jeng-jeng-jeng...


Sebuah bungkusan berbalut plastik Gdex Express..diletakkan dgn cermat atas mejaku..


Oh, nampaknya gambar2 ini melekat dan saya malas nak edit..x apa.. :-) satu bekas Ikea yg sepertinya didalam itu ada benda menarik..rupanya ia merupakan kiriman seorang sahabat yg sedang sakan memasak (dia dalam cooking season) rite now..siapa? Anna Nadzreena Saling!  Menetap di Kemaman, skulmate masa secondary dulu..n didalamnya..COOKIES ala fames-ames! (Suka2 ati jer kan eja?) Ngeh3x..tenkiu dearie Anna..I do Appreciate it so much!..tambah lagi mmg ngidam bila tgok cookies mung masok! Cayalah babe! Pahni jgn lupa bila tgok DC Cupcakes, ingat aku deh! :-)

Seterusnya...jeng-jeng-jeng lagi...

Dah lama x berhubung dan kwn skolah rendah masa di SK Binjai dulu n kali ni kami bertemu lagi dalam FB..kali ni beliau ni dah menjadi ibu kepada 2 org anak gadis yg berumur 5 dan 4 tahun..masyaAllah..kawan2ku rupanya anak dah besar2..aku aje yg baru nak masuk 2 thn..tapi xpelah, itu bahagian dan rezeki masing2 bukan? Yg penting : BERSYUKUR! :-) okay..apa yg menarik, kawan yg dimaksudkan ini iaitu Norlila Ramli mempunyai business online..dan biznessnya itu mmglah menarik mata, baik hatiku krn beliau menjual my fav iatu kain sulam dan jubah! MasyaAllah lagi..dan kerana obses terhadap barangan ini, bulan ni selamat aku tangkap serba satu! hihihihi..so, kpd pembaca budiman..silalah menjengah ke FB Adelaila Farid Sue..insyaAllah anda pasti terpikat dan terkesima melihatnya!

Laila..moga kamu sentiasa sihat dan diberkati dalam perniagaan ini yer..keramahan dan baik hati kamu masih seperti dulu dan saya sangat menghargainya..errmm mekacih juga atas harga yg mmg berbaloi2 itu.. ;-)





Baiklah..antara 3 pilihan di atas, yg mana satu agaknya menjadi milikku skrg? Cubalah teka dan hintnya * warna fav Nuzul..* ;-D

Last but not least..ttg seorang teman yg dikenali semasa menuntut di UTM dulu..Siti Nur Hasanah atau FB nya Anna Siti Nur Hasanah.. It's true, FB is the best medium to meet ur old friends or maybe someone u used to love b4..rite? ehem..x yah story panjang2lah..hargai apa yg kini berada di sisi..let bygones be bygones.. Okep..Anna (again? Mmg org nama Anna ni are good in cooking eh? ;-p ) skrg sdg giat berbisnes coklat yummy! yummy! So, sbg seorang choc lurver..aku sempat order 3 biji coklat saiz S yg cantik, best n x sampai ati nak makan beb..sayang! Mari kita lihat..jeng-jeng-jeng..


Ini choc yg baru kuar dari freezer, so x berapa nak nampak clear..tp yg penting ada iklan yer kat situ..siap no phone.. silalah order.. :-)


Nah!!! Ini rupa sebenarnya..adoyaiii..sedapnya!


Lihat..ada lagi chocs kat dalam choc! Mmg x rugi beli derrr... ;-p


Dan..sbg tanda ingatan seorang sahabat (juga promosi) Anna dah bagi aku 2 biji choc oreo..mmg sedappp... hmmm..tinggal sebijik jer lagi..huhuhu

So, apa lagi yg nak digambarkan ttg sahabat dan tepat benerkan tajuk post inih temen2? Ngeee...dan x lupa juga nak bgtau in da same week, old fren masa UTM juga iaitu Nasaruddin Md. Taib ada dtg to my office..skrg dia dgn Bumidream Ent. Nasa, thanks for coming ya!

Okay..itu serba sedikit ttg sahabat yg merupakan keperluan seumur hidup..kerana I strongly believe, sahabat itu adalah cerminan dirimu..even org tua2 pesan, nak cari jodoh tgoklah dgn siapa bakal calon kamu itu bersahabat..dan seperti di atas, walau mereka suatu masa dulu not so close to me tapi masa itu mengubah segala..apatah lagi bila mereka2 di atas ini mampu memenuhi obsesiku yg tak brp obses pun..saja jer...hehehehe...

Now, insyaAllah next week looking fwd for Hana Tajima style with Linda E. n Tg. Ija..my BFF eva! Harapnya segala perancangan berjalan lancar babes! Aminnnn...chiaowww.. wassalam :-D 

No comments:

Post a Comment