3 of us...

3 of us...
Hubby, Baby Kauthar n Me.. :-)

Tuesday, September 7, 2010

Pursuing My PhD..Syawal Menjelma, Ramadhan Dirindui..

Salam...it's been a while i did not update my blog..busy la..huhu..apapun alhamdulillah sebab sempat juga jot down something b4 Syawal menjelma dan bermakna blog juga akan berehat seketika..hehehe...

Now, i just want to express my feeling bout pursuing my PhD.. (Yesterday, aku sempat berborak pendek dgn KPSU (PSM) hal ni..Tuhan jer tahu betapa mahunya aku menyambung pelajaran lg sbb itu memang hasrat aku dr kecik ..) If God's willing..aku nak sambung juga PhD yg pernah tertangguh atas sebab2 yg tak dapat dielakkan.. I remember, my old time fren, Zainal Sufri pernah bgtau aku, he wanted to see me to become the first from our Town Planning Batch : Plannergizer, to get the PhD..until now, i still remember his words..insyaAllah Nal, kalu ada rezeki aku sambung gak..benda lambat atau cepat aje..samala mcm jodoh..hehehe. namun aku tetap bersyukur n berbangga cuz Eija (Puan Norhazliza bt. Ab. Halim) , our coursemate skrg menjalani PhDnya sekarang di Aussie..plus, rezeki berganda dapat pula baby girl..ALL THE BEST TO YOU DEARIE FREN! :-)

Dulu after finishing my Master, peluang dtg sekali tp aku tak sihat..then kerja..bila kerja, peluang dtg lagi tp seru kahwin dtg dulu..hehe..n recently, peluang tu dtg lg..i REALLY want to grab it BUT still  ada yg lebih berharga dan perlu diberi keutamaan ketika ini..rumahtangga dan anak dara aku..Nabila Kauthar..Hubby? of course he's the 1st dlm rank aku..hehehe..Tunggulah, i give myself in 10 to 15 years time..masa tu Kauthar n adik-adiknya..(heee...insyaAllah) dah besar n gred aku pun dah naik..(repeating wat i told my boss yesterday..tgulah Hj....till sy naik 48 ker, 52 ker..skrg ni baru 44...tok rok lg..n dia gelak jer) Bukan apa, masa 48 n ke atas nanti benefit utk sambung belajar ni katanya meluas sikit..leh cover family..betul ker? Kalu betul, ada pulak contra nyer..otak aku masa tu larat ke nak blaja lg? Aloslas..Apapun, doakan aku yer..

Apapun, hendak seribu daya..x hendak seribu dalih. Kita pula hanya merancang n Allah SWT jua yg menentukan. Entah aku masih bernafas ketika itu atau tidak, tiada siapa yg tahu..sbb itu prinsip aku dr dulu..hargai n nikmati momen-momen yg sedang dijalani..sayang seseorang pula, sayanglah dengan ikhlas hati dan hargai semasa dia berada..buat sesuatu kerja, buatlah dgn sebaik mungkin utk hasilkan yg terbaik. Seterusnya, berserah n bertawakkallah pada ALLAH SWT..lepas tu, kalau tak jadipun, at least kita dah berusaha krn sesungguhnya Allah sahaja yg tahu terbaik utk kita..mungkin baik bagi kita tp tidak sebenarnya dan buruk bagi kita tp tidak juga sebenarnya..bersederhanalah dlm apa jua..

Sebelum menutup bicara..aku nak menggunakan peluang ini untuk memaklumkan kpd kawan2 yg mengenali Puan Suria Wardah Hashim..yg beliau kini berada dlm wad ICU di Kuantan Medical Center..atas sebab apa aku x pasti, namun dari sumber yg aku dapat beliau mungkin dijangkiti kuman di peparunya..(TQ for e info Syarifah Fazlin!). Semoga Suria akan segera sembuh dan kembali bersinar bak suria yg terbit di waktu pagi dan menerangi seluruh alam ini..kami menyayangimu dan mendoakanmu sentiasa..semoga Suria diberi kekuatan dan dilindungi Allah SWT selalu..Amin Ya Rabbal'alamin..

Pengakhiran sementara..Selamat Menyambut Aidilfitri 1431H..Syawal bakal menjelma dan Ramadhan bakal dirindui..Maaf Zahir dan Batin buat semua dr saya, suami (Ahmad Hafiizhi Alilah) dan baby Nabila Kauthar.. jangan lupa, berhati-hati dijalanraya.. sampai jumpa lagi!

2 comments:

  1. Moga tercapai hasrat mu utk dapatkan PhD, insyallah.

    Selamat menyambut Hari Raya & Maaf Zahir Batin.

    Ada rezeki, dapatla kita berjumpa Syawal nnt.

    Take care.

    ReplyDelete
  2. tq so much lynn..tapi sayang tak dapat jumpa raya baru ni..papepun, suka tengok masakan-masakan yang mung hasilkan..look deliciouslah! ;-)

    ReplyDelete