3 of us...

3 of us...
Hubby, Baby Kauthar n Me.. :-)

Wednesday, August 11, 2010

Cuci Mata @ Lafonis..

Semalam, sbg penutup petang 'megang', after having our dinner kat Noodle Station we went to Lafonis..well, best gak leh masuk kedai mainan nih..maklumlah zaman aku dulu mana ada semua ni..yg seronoknya ada beberapa mainan yg aku rasa really interesting n very interactive..kiranya, kalau nak develop child punya perkembangan minda n fizikal..toys di sini boleh dibuat pertimbangan.
Cuma, dalam usia Kauthar yg baru 8 bulan, toys kat sini x berapa sesuai dgn umo dia cuz mostly mainan kat sini utk 2 years above.. Apapun, ada few things yg aku rasa berkenan dan akan datang semula kedai ni utk decorate bilik anak aku nanti (erm..hubby yg aku buat decorating ni cuz he's good in dat..eheh!)..di samping tu, sempat daftar membership sementara free kata adik penjual tu..(maklumlah kedai baru buka..situated @ Jalan Tok Lam).

Guys, sesiapa yg berminat utk tahu tentang kedai nih, please visit http://www.lafonis.com.my/ and di sini aku upload some pics yg menarik pandangan aku..rasa2, nanti dengan aku2 sekali main benda nih kalu dah ada kat umah nanti..hehehe..harga? Serendah RM6 ke atas x silap aku til riban2 nyer harga..mau kena menabung dulu nih..not juz toys provided tp almari serbaguna pun ada gak..katanya brg mainan ni dari Spain dan aku tgok lemari tu made in Thailand...layan jer..! Keselamatan pulak..aku rasa ok, x da tajam2, besi2 sgt..kira kadar kecederaan tu very minimumlah..hopefully..

yg nilah aku kata maybe dgn aku2 sekali masuk dlm palace nih..itu pun kalu pintu tu muatla..

antara design utk dilekat pada dinding..katanya using double sided tape..

                                                                 mainan + alat senaman...

buku yg mediumnya dr kain..boleh colour2 using magic pen yg diberi..then boleh basuh dgn air utk hilangkan balik warnanya tu.. I like this!


ini pulak bawah manipulative toys category..suka tgok warna2 ni..

So, apalagi guys..silalah mencuci mata dgn mainan yg saangaaatt menarik nih.. Pastu boleh ajak seisi keluarga main sama2..barulah ikatan kekeluargaan segar n mesra sentiasa...hihihihi.... ;-D

No comments:

Post a Comment